Case Study

Human Group

Human Group, firma działająca w obszarze pracy tymczasowej, potrzebowała uporządkować proces pre-sales oraz ponownie wdrożyć CRM Livespace w sposób umożliwiający realne monitorowanie działań handlowych. Celem było wypracowanie jasnego procesu i zaprojektowanie funkcjonalnego centrum dowodzenia działaniami handlowymi.
ZAUFALI NAM

lokalizacja

Polska

branżA

HR/Rekrutacja

Rodzaj współpracy

Wdrożenie CRM
Doradztwo sprzedażowe

link

Wyzwanie

Re-wdrożenie CRM Livespace i uporządkowanie procesu pre-sales.

 

Human Group działa na wymagającym rynku usług HR i pracy tymczasowej, gdzie kluczowe znaczenie ma szybkie przetwarzanie leadów oraz jasna współpraca między pre-sales a działem handlowym. Firma korzystała już z CRM Livespace, jednak:

  • proces pre-sales wymagał usprawnień,
  • system nie umożliwiał pełnej kontroli działań i konwersji,
  • zespoły handlowe sygnalizowały potrzebę zmian,
  • raporty nie dawały możliwości wyciągania wartościowych danych.

Human Group zgłosił się do GetSales w celu pełnego re-wdrożenia CRM, przeprojektowania procesu pre-sales i wdrożenia praktycznych usprawnień.

Zaproponowane rozwiązanie

Zaproponowaliśmy usługi z obszaru doradztwa sprzedażowego i re-wdrożenia CRM Livespace, których celem było przebudowanie procesu pre-sales i dostosowanie CRM do rzeczywistych potrzeb zespołu.

W ramach współpracy przeprowadziliśmy m.in.:

  • całodniowy warsztat strategiczny w biurze klienta, podczas którego przeanalizowaliśmy cały proces pre-sales oraz wybrane elementy procesu sprzedażowego,
  • diagnozę dotychczasowego użytkowania CRM – przepływ zadań, pola, lejki, raporty, sposób pracy pre-salesów i handlowców,
  • obserwację pracy zespołu pre-sales oraz przekazanie konkretnego zestawu rekomendacji dotyczących codziennych działań i organizacji pracy,
  • wspólną analizę najważniejszych punktów kontaktu i konwersji,
  • przygotowanie i wdrożenie nowej struktury lejka sprzedażowego dopasowanej do specyfiki agencji.

Rezultat

W ramach projektu:

  • wdrożyliśmy zupełnie nowy lejek pre-sales, który pozwala monitorować liczbę dodawanych prospectów, jakość działań oraz ich konwersję,
  • zredukowaliśmy liczbę lejków – z dwóch osobnych (dla pre-sales i handlowców) do jednego procesu o spójnej logice,
  • uporządkowaliśmy ścieżki działań i definicje etapów, co ograniczyło liczbę błędów operacyjnych,
  • przygotowaliśmy zestaw czytelnych raportów, które pozwalają zespołowi analizować efektywność działań,
  • umożliwiliśmy zespołowi pracę w CRM w sposób wspierający podejmowanie decyzji i planowanie pipeline’u.

Efektem współpracy jest uporządkowana architektura procesu i CRM dopasowany do działalności Human Group, który faktycznie wspiera działania handlowe.

Opis firmy

Human Group to doświadczony partner w obszarze rekrutacji i zatrudnienia, od lat wspierający przedsiębiorstwa w całej Polsce. Firma dostarcza wykwalifikowanych pracowników do zakładów produkcyjnych, centrów logistycznych, magazynów oraz innych organizacji, a także wspiera procesy związane z obsługą kadrowo-płacową oraz legalizacją zatrudnienia obcokrajowców.
Inne
projekty