Case Study
InPost
BRANŻA KLIENTA
Usługi logistyczne
zebrane leady
427
Współczynnik konwersji sprzedażowej
12%
link
Wyzwanie
InPost, jeden z największych operatorów logistycznych w Polsce, współpracuje z GetSales od 2023 roku przy kampaniach lead generation ukierunkowanych na pozyskiwanie nowych klientów B2B.
To doskonały przykład długofalowej owocnej współpracy między GetSales i jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm.
InPost jest liderem na polskim rynku, ale w związku ze skalowaniem biznesu potrzebował rozszerzyć swoje działania outboundowe i dotrzeć do firm, które do tej pory nie korzystały z ich usług.
W ramach współpracy mieliśmy realizować kampanie lead generation dla dwóch różnych usług InPost:
- kurier i Paczkomat w abonamencie dla SME
Dostawa paczek pod wskazany adres lub do Paczkomatu w ramach umowy abonamentowej z gwarancją ceny, okresem testowym innymi benefitami.
- SmartCourier – dostawy z potwierdzeniem tożsamości
Usługa kurierska (bez paczkomatów) do doręczania przesyłek wymagających weryfikacji tożsamości odbiorcy. W naszej kampanii targetem były przede wszystkim firmy zajmujące się produkcją i dystrybucją alkoholi.
Rozwiązanie
W ramach współpracy zrealizowaliśmy do tej pory 4 kampanie lead generation wspierające różne zespoły sprzedażowe InPost.
Każdy z projektów opierał się na indywidualnych założeniach, precyzyjnym targetowaniu i ścisłej współpracy z klientem.
Wiadomości do potencjalnych klientów były personalizowane nie tylko ze względu na branże, ale również ze względu na sezonowość biznesu z uwzględnieniem świąt czy okresów zwiększonego popytu.
Żeby obsługa spływających z kampanii leadów była jak najefektywniejsza wdrożyliśmy indywidualną integrację naszych systemów z systemami InPost. Dzięki temu pozyskane leady od razu trafiały pod opiekę handlowców.
Projekt #1 – Kurier i Paczkomat w abonamencie dla SME
W ramach projektu przygotowaliśmy kampanię cold mailową z personalizowanymi sekwencjami.
Testowaliśmy komunikację akcentują szybki czas dostawy, elastyczne warunki abonamentowe oraz łatwość wdrożenia usług kurierskich i paczkomatowych oraz benefity, jak okres testowy, gwarancja ceny, czy zwolnienie z kosztów zakończenia umowy.
Opracowaliśmy wiele wariantów sekwencji mailowych – np. rozpisując je osobno dla e-commerce i firm usługowych.
Postawiliśmy na mocną personalizację: akcentowanie branżowych use case’ów i dopasowanych benefitów (np. paczka w weekend, darmowy start, brak kosztów zakończenia współpracy).
Stworzyliśmy również integrację z automatycznym przekazywaniem leadów do konsultantów InPost, która znacząco przyspieszyła i usprawniła obsługę zapytań przez działy handlowe klienta.
Projekt #2 – SmartCourier
Stworzyliśmy specjalną sekwencję cold mailową uwzględniającą w komunikacji obowiązki regulacyjne i wymogi procedur odbioru.
Postawiliśmy na podkreślenie przewag usługi SmartCourier w kontekście potwierdzenia tożsamości, bezpiecznej dostawy i precyzyjnego doręczenia do konkretnego działu lub osoby.
Zaznaczaliśmy również, że InPost jest jedynym operatorem logistycznym w Polsce, który zgodnie z prawem dostarcza alkohol drogą wysyłkową, co chroni przedsiębiorców decydujących się na taką formę sprzedaży.
Przekaz wzbogaciliśmy również o element edukowania rynku – komunikowaliśmy dostępność nowej usługi i pokazywaliśmy jej realne zastosowanie w kontekście wysyłki produktów alkoholowych.
Rezultat
- Suma wygenerowanych leadów: 427
- Średnia konwersja sprzedażowa: ok. 12%
- Stale rozwijana baza leadów
- Pełna integracja z systemami InPost
- Rozbudowa lejka sprzedażowego dla zespołów SME i SmartCourier
- Dotarcie do nowych segmentów rynku
Współpraca z InPost to przykład długofalowej, złożonej współpracy w obszarze B2B outbound, gdzie każdy projekt stanowi osobny moduł w planie skalowania sprzedaży do nowych branż i odbiorców.
Wdrożyliśmy również dedykowane InPost rozwiązania, jak np. integracja z systemem data.inpost, które znacząco usprawniły flow, komfort i skuteczność wspólnych działań.
Na przestrzeni czterech kampanii w latach 2023-2025 konsekwentnie podnosiliśmy efektywność działań utrzymując średnio 12% konwersji przy łącznie 427 pozyskanych leadach.
Współpraca nad kolejnymi projektami z InPost jest wciąż kontynuowana.
Opis Firmy
InPost to lider w oferowaniu nowoczesnych usług logistycznych i pierwsza firma w Polsce, która stworzyła sieć automatów Paczkomat® – samoobsługowych punktów nadania i odbioru paczek, czynnych 24/7. Dzięki innowacyjnej technologii, codziennie umożliwia odbiór przesyłek wygodniej, taniej i efektywniej zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Współpraca z GetSales umożliwiła nam zdynamizowanie prospectingu, a co za tym idzie stała się istotnym elementem sprawnego funkcjonowania działu handlowego bez konieczności zatrudnienia i wdrażania nowych pracowników. Dzięki świetnej komunikacji z całym zespołem agencji na bieżąco modyfikowaliśmy działania projektowe, co pozwoliło nam na zbudowanie wartościowej bazy klientów. Z pewnością nie udałoby się to bez profesjonalnego wsparcia GetSales.
Grzegorz Górny
KEY ACCOUNT MANAGER @ARTLETHE
projekty