Jak pozyskiwać klientów B2B? feat Tomasz Zagdan

Ten webinar jest dla Ciebie, jeśli chcesz się dowiedzieć… 

  1. Jakie są kanały dotarcia do klientów B2B? 
  1. Które z nich generują leady najszybciej? 
  1. Co wpływa na jakość i udaną kwalifikację leada?

 

Najważniejsze wnioski, które wyciągniesz z tego webinaru:

 

  • Wyróżnione zostały różne kanały sprzedaży, takie jak cold calling, cold mailing i działania inbound marketingowe. 
  • Szybkość generowania leadów, koszt leada i wielkość rynku są istotnymi parametrami oceny skuteczności kanałów. 
  • Różnice między cold mailingiem. a cold callingiem. Cold mailing dociera do większego grona prospectów w krótkim czasie, natomiast cold call potrafi uzyskać głębszy insight od rozmówcy i szybciej dostarczyć cel rozmowy. 
  • Personalizacja wiadomości jest kluczowa, choć nie zawsze gwarantuje odpowiedź. 
  • Skalowanie działań prospectingowych zależy od wielkości rynku. 
  • Integracja sprzedaży i marketingu jest kluczowa dla osiągnięcia pozytywnych wyników. 
  • Warto pamiętać o całkowitym koszcie pozyskania leadów, klientów oraz jego wpływie na wybór kanałów komunikacji. 
  • Trzy główne kryteria to szybkość, wielkość rynku i koszt leada. 
  • Outbound jest najskuteczniejszy, jeśli chcemy osiągnąć wyniki sprzedażowe do końca danego roku. 
  • Budowanie dobrej jakościowo bazy kontaktów jest kluczowe dla cold callingu i cold mailingu. 
  • Nie ma jednego narzędzia, które zapewni gotowe bazy klientów do outboundu. 
  • Testowanie różnych narzędzi i kreatywność w korzystaniu z nich jest niezbędna w dzisiejszych czasach do optymalizacji działań prospectingowych. 
  • Skupienie się na triggerach zakupowych i monitorowanie wydarzeń w branży, w której działamy, mogą prowadzić do rozpoczęcia procesu zakupowego. 
  • Analiza powodów decyzji klientów może przynieść nowe możliwości sprzedażowe oraz marketingowe. 
  • Polecenia od istniejących klientów i wykorzystanie wspólnych znajomych na LinkedIn mogą przyspieszyć proces sprzedaży. 
  • Handlowcy często boją się prosić o polecenie, ale warto poprosić zadowolonych klientów o rekomendacje. 
  • Szanse sprzedaży można znaleźć nawet w przypadku nieudanych negocjacji, pytając klientów, czy nie znają kogoś, kto mógłby być zainteresowany. 
  • Współpraca powinna opierać się na rozmowach o wspólnych celach i wymianie informacji. 
  • Narzędzia AI mogą być pomocne, ale nie zastąpią człowieka. Dlatego korzystanie z nich powinno być przemyślane, co ma prowadzić ułatwiania pracy handlowca 

Powrót do listy

Sprawdź
również

Masz wątpliwości?

Jesteśmy tu, aby je rozwiać

Porozmawiajmy!

Nigdy nie udostępniaj wrażliwych danych (numerów kart kredytowych, numerów ubezpieczenia, haseł) za pomocą tego formularza.