Case Study

Westcore

Założyciel Westcore poszukiwał partnera, który jest w stanie zbudować precyzyjny kanał dotarcia do nowych klientów na rynku niemieckim. Do tego potrzebne było nie tylko wsparcie w generowaniu leadów, ale też wprowadzenie uporządkowanego procesu prospectingowego i skutecznej pracy z cold callami. Pierwsze zamówienie pojawiło się już tydzień po uruchomieniu działań. Od tego czasu wspólnie pozyskane leady przerodziły się w kilkudziesięciu stałych klientów. Dzięki współpracy firma zdecydowała się dołożyć kilka milionów EUR do budżetu sprzedażowego i projektów fotowoltaicznych.

ZAUFALI NAM

lokalizacja

Polska, Niemcy

branżA

Montaż instalacji fotowoltaicznych

Rodzaj współpracy

Lead generation, doradztwo prospectingowe, szkolenie z cold callingu

czas trwania współpracy

36 miesięcy

zebrane leady

165 + 49 maybe later

link

Wyzwanie

Wygenerowanie leadów na rynku niemiecki, uporządkowanie prospectingu i usprawnienie cold callingu.

Westcore mierzył się z kilkoma kluczowymi wyzwaniami:

  • potrzebą stworzenie spójnego procesu prospectingowego – brakowało ujednoliconych, powtarzalnych działań z podziałem na role,
  • rozproszoną oferta – od dostaw komponentów PV (falowniki, magazyny energii, moduły) przez usługi montażowe aż po projekty EPC, co utrudniało komunikację i wymagało różnicowania przekazu,
  • pozyskaniem leadów z trudnego i nieufnego rynku – w Niemczech, gdzie klienci często obawiają się o bezpieczeństwo transakcji i bardzo ostrożnie wybierają dostawców,
  • umiarkowanym doświadczeniem w cold callach – dla Westcore była to metoda kontaktu z klientem wymagająca odpowiedniego przygotowania merytorycznego i mentalnego.

Zaproponowane rozwiązanie

Nasi konsultanci zaproponowali kompleksowe wsparcie w trzech głównych obszarach.

Budowa procesu prospectingowego

  • opracowaliśmy schemat kontaktu (cold mail + cold call),
  • stworzyliśmy schemat sekwencji mailowych

Szkolenia i wsparcie doradcze

  • przeprowadziliśmy szkolenia z cold calli dla handlowców,
  • warsztaty z argumentacji i pracy z obiekcjami.

Kampanie lead generation

  • zrealizowaliśmy 8 kampanii cold mailingowych na różne rynki i w oparciu o różne usługi,
  • każda kampania była dostosowana do specyfiki buyer person i lokalnych realiów, ale spójna w ramach jednego procesu prospectingowego.

Rezultat

Efektem trzyletniej współpracy było wygenerowanie 165 leadów oraz stworzenie stabilnego procesu prospectingowego, który stał się fundamentem wzrostu Westcore. To doskonały przykład na to, jak dobre efekty przynosi połączenie działań związanych z generowanie leadów z działaniami doradczymi.

Opis firmy

Westcore to firma działająca w branży odnawialnych źródeł energii, specjalizująca się w dostawach komponentów fotowoltaicznych oraz realizacji instalacji. Spółka działa w Polsce i na rynku niemieckim.

Zespół GetSales pomógł nam zbudować nowy kanał sprzedaży produktów na rynku niemieckim. Dzięki ich doświadczeniu, nie martwimy się prospectingiem, a skupiamy się na rozmowach z zainteresowanymi firmami i realizacji zamówień. Współpracujemy od trzech lat i cały czas systematycznie pozyskujemy nowych klientów. Kampanie zwróciły nam się już po pierwszych paru tygodniach. Polecam wszystkim chcącym precyzyjnie i skutecznie docierać do nowych klientów.

Tomasz Grochowski
CEO @WESTCORE

Inne
projekty