Case Study
American Lens
lokalizacja
Polska
branżA
Produkcja i dystrybucja szkieł okularowych
Rodzaj współpracy
Audyt marketingu, sprzedaży i prospectingu
link
Wyzwanie
Kompleksowy audyt sprzedaży, marketingu i prospectingu.
American Lens działa na rynku, który jest niezwykle hermetyczny. Ich główną grupą odbiorców są niezależne salony optyczne,. Baza potencjalnych klientów firmy jest stała, a przyspieszenie rozwoju wymagało wyjścia poza utarte w branży schematy.
Zespół American Lens szukał sposobu, by docierać do klientów nowymi kanałami, zwiększyć konwersję na etapie pozyskiwania i stworzyć przewagę konkurencyjną dzięki działaniom, których nie stosują inne firmy w branży.
Po pierwszych rozmowach zapadła decyzja o przeprowadzeniu kompleksowego audytu sprzedaży, marketingu i prospectingu.
Zaproponowane rozwiązanie
W ramach współpracy nasi konsultanci zrealizowali holistyczny audyt trzech kluczowych obszarów: sprzedaży, marketingu i prospectingu.
Jego celem było zidentyfikowanie krytycznych punktów wymagających optymalizacji, zaproponowanie konkretnych rozwiązań oraz stworzenie planu dalszych działań strategicznych.
Sprzedaż
Zbadaliśmy cały proces sprzedażowy — od sposobu zbierania leadów, przez zarządzanie szansami sprzedaży, po analizę konwersji, wyników handlowców i cyklu życia klienta.
Głęboko przeanalizowaliśmy też:
- sposób wykorzystania CRM,
- sposób bieżącego raportowania sprzedaży,
- proces onboardingu nowych handlowców,
- powody utraconych szans sprzedaży.
Oceniliśmy potencjał w obszarze odgrzewania leadów, który dotąd nie był w pełni wykorzystywany.
Prospecting
Sprawdziliśmy skuteczność dotychczasowych kampanii – ich treść, strukturę, styl komunikacji oraz reakcje odbiorców.
Przeanalizowaliśmy konfigurację techniczną:
- domeny,
- skrzynki,
- limity wysyłek.
Wskazaliśmy konkretne obszary techniczne i operacyjne, które wpływały na niesatysfakcjonującą skuteczność.
Dodatkowo oceniliśmy dokumentację prawną (RODO), spójność komunikacji wizualnej (stopki) i sposób budowania sekwencji wiadomości.
Marketing
Dokonaliśmy przeglądu aktualnych działań marketingowych i ich dopasowania do grupy docelowej.
Sprawdziliśmy, czy używane kanały odpowiadają sposobowi, w jaki poszukują rozwiązań klienci.
Oceniliśmy też poziom zrozumienia klienta końcowego i na ile komunikacja odpowiada na jego realne potrzeby.
Wskazaliśmy luki strategiczne oraz obszary, które można usprawnić bez konieczności dużych inwestycji.
Rezultat
Efektem audytu był szczegółowy raport obejmujący zidentyfikowane problemy, propozycje rozwiązań oraz rekomendowany plan działania.
Dokument stał się podstawą do uporządkowania procesów sprzedażowych i marketingowych oraz punktem wyjścia do dalszej współpracy przy wdrożeniu rekomendowanych zmian.
Obecnie przy wsparciu naszych konsultantów American Lens wdraża kolejne elementy wskazanego planu – m.in. odświeżony prospecting, usprawnienie CRM i budowanie komunikacji lepiej dopasowanej do potrzeb istniejącej bazy potencjalnych klientów.
Opis firmy
American Lens to polski, niezależny producent wysokiej jakości soczewek okularowych tworzonych przez specjalistów dla specjalistów. Jako niezależny gracz na rynku, konkurujący z międzynarodowymi koncernami, stawia na partnerskie relacje z klientami, pracownikami i dostawcami.
Współpraca z GetSales pozwoliła nam bardziej kompleksowo spojrzeć na proces pozyskiwania nowych klientów i zarządzania relacjami z obecnymi. W bardzo tradycyjnej branży optycznej szukaliśmy pomysłów i działań odbiegających od rynkowego standardu i jesteśmy pewni, że dzięki wspólnym działaniom zaskoczymy rynek czymś, co przyniesie wymierny efekt i przełoży się na lepszą sprzedaż. Polecam GetSales jako kompetentnego partnera wspierającego działania marketingowe i sprzedażowe.
Krystian Stypuła
INWESTOR @AMERICAN LENS POLAND
projekty