Case Study

LabelExpress

LabelExpress to producent etykiet samoprzylepnych oraz opakowań (saszetki, doypacki) należący do Grupy Labo Print. Firma postawiła na ekspansję B2B i porządkowanie procesów sprzedażowych. Współpraca z GetSales rozpoczęła się od diagnozy sprzedaży, a jej efektem było nie tylko uruchomienie nowych kanałów sprzedaży, ale także wdrożenie CRM, zatrudnienie dedykowanego specjalisty i stworzenie podstaw do dalszego skalowania.
ZAUFALI NAM

lokalizacja

Polska

branżA

Produkcja etykiet i opakowań

Rodzaj współpracy

Doradztwo sprzedażowe

Badanie win-loss

Wdrożenie CRM

Szkolenie

link

Wyzwanie

Uruchomienie outboundu i rozwój sprzedaży na nowe rynki.

Zespół LabelExpress chciał aktywnie zwiększać sprzedaż, korzystając z nowego kanału pozyskiwania klientów. W szczególności zależało im na:

  • uruchomieniu aktywnego docierania do nowych klientów, w części za granicą,
    lepszym zarządzaniu szansami sprzedażowymi i pracą zespołu handlowego,
  • uzyskaniu wglądu w to, co wpływa na wygrane i przegrane transakcje,
  • uporządkowaniu procesów sprzedażowych i wdrożeniu narzędzi wspierających ich rozwój.

Zaproponowane rozwiązanie

W ramach współpracy nasi konsultanci zaproponowali złożony pakiet działań doradczych i wdrożeniowych.

1. Badanie Win–Loss

  • Przeprowadziliśmy wywiady z wygranymi oraz przegranymi w ostatnim czasie klientami.
  • Wnioski z badania pomogły lepiej pozycjonować ofertę i dopasować komunikację.

2. Uruchomienie outboundu

  • Przygotowaliśmy i przetestowaliśmy kampanie targetujące różne rynki.
  • Dobraliśmy grupy docelowe oraz kluczowe komunikaty dopasowane do wyselekcjonowanych segmentów.

3. Rekrutacja specjalisty outbound

  • Za naszą rekomendacją udało się w bardzo krótkim czasie pozyskać specjalistę w tym zakresie.
  • Wsparliśmy proces onboardingu i przeprowadziliśmy konsultacje oraz szkolenia merytoryczne nowozatrudnionej osobie.

4. Wdrożenie CRM i uporządkowanie procesów

  • Przeanalizowaliśmy i zmapowaliśmy bieżące procesy sprzedaży.
  • Stworzyliśmy automatyzacje, które usprawniają pracę handlowców odciążając ich od powtarzalnych czynności.
  • Połączyliśmy system CRM z innymi systemami w firmie.
  • Skonfigurowaliśmy system raportowania, dzięki czemu dostęp do analizy danych staje się łatwiejszy.
  • Przeprowadziliśmy praktyczne szkolenie z obsługi CRM dla zespołu handlowego: od tworzenia szans sprzedaży po zarządzanie zadaniami i kontaktami.
  • Zaimportowaliśmy istniejące dane z poprzedniego sytemu.

5. Szkolenie narzędziowe

  • Nasi konsultanci przeszkolili zespół z obsługi nowoczesnych narzędzi sprzedażowych. Dzięki temu handlowcy zyskali możliwość tworzenia lepszych, bardziej użytecznych baz danych, w których znajdują się wszystkie niezbędne informacje.

Rezultat

  • Uruchomienie prospectingu i skuteczne pozyskiwanie leadów z nowych rynków.
  • Rekrutacja i przeszkolenie specjalisty w ciągu zaledwie 2 tygodni.
  • Wdrożenie CRM oraz uporządkowanie lejków i procesów sprzedażowych.
  • Lepszy wgląd w motywacje klientów dzięki badaniu Win–Loss.

Dzięki kompleksowemu podejściu LabelExpress zyskało nie tylko nowy kanał sprzedaży, ale i solidne fundamenty do jego dalszego rozwijania. Współpraca z GetSales trwa i rozszerza się na kolejne obszary związane z procesami handlowymi.

Opis firmy

LabelExpress to producent etykiet samoprzylepnych oraz opakowań, który specjalizuje się w szybkim i elastycznym druku dla firm każdej wielkości. Dzięki nowoczesnej technologii cyfrowego druku i laserowego cięcia oferuje konkurencyjne ceny i krótkie czasy dostaw co pozwala dostarczać oferowane produkty na terenie całej Europy. Firma należy do grupy Labo Print.

Potrzebowaliśmy partnera, który nie tylko uruchomi dla nas outbound, ale pomoże zbudować fundamenty pod dalszy rozwój sprzedaży w skali europejskiej. Konsultanci GetSales bardzo szybko zrozumieli nasze potrzeby – od badania Win–Loss, przez wdrożenie CRM i automatyzacji, aż po rekrutację i przeszkolenie nowego specjalisty. Dzięki temu zyskaliśmy sprawny proces, narzędzia i ludzi, którzy potrafią je wykorzystać. Najważniejsze jest to, że działania zaczęły przynosić efekty już w pierwszych miesiącach, a my mamy jasny kierunek skalowania sprzedaży.

Krzysztof Fryc
CEO & CO-FOUNDER @Labo Print & LabelExpress.eu

Inne
projekty