Case Study

Olimp Marketplace

Olimp Marketplace to firma działająca na wymagającym rynku e-commerce. Specjalizuje się w pełnym wsparciu sprzedaży na platformach marketplace – od rozpoczęcia działalności, po jej rozwój i skalowanie. Dyrektor sprzedaży dostrzegł, że dotychczasowy model rozmów z klientami nie pozwala w pełni wykorzystać potencjału rynkowego. Zwrócił się więc do nas z potrzebą wzmocnienia umiejętności handlowców w zakresie prowadzenia rozmów.
ZAUFALI NAM

lokalizacja

Polska

branżA

Agencja marketplace
E-commerce

Rodzaj współpracy

Szkolenie

link

Wyzwanie

Wzmocnienie kompetencji handlowców.

Podczas wstępnych rozmów i analizy CRM zidentyfikowaliśmy kilka kluczowych problemów:

  • handlowcy prowadzili rozmowy w oparciu o zbyt sztywny schemat, zamiast elastycznie reagować na klienta,
  • brakowało pogłębionej analizy potrzeb i umiejętności ich wzbudzania,
  • występowały trudności w płynnym przechodzeniu od diagnozy do kolejnych kroków w procesie sprzedaży.

Dodatkowo, w ramach przygotowania, każdy z handlowców przeprowadził symulację rozmowy z naszym konsultantem wcielającym się w rolę klienta. To pozwoliło nam zobaczyć realny styl komunikacji handlowców i wyznaczyć punkt wyjścia do dalszej pracy.

Zaproponowane rozwiązanie

Zaproponowaliśmy jednodniowe szkolenie sprzedażowe poprzedzone analizą materiałów i audytem CRM. Program został dopasowany do zespołu Olimp Marketplace i obejmował trzy kluczowe obszary:

  • zadawanie trafnych i pogłębiających pytań,
  • analizę i wzbudzanie potrzeb klienta,
  • prowadzenie rozmowy w sposób naturalny, angażujący i zorientowany na cel.

W trakcie szkolenia:

  • opracowaliśmy nowe schematy rozmów sprzedażowych,
  • wyróżniliśmy przewagi konkurencyjne firmy i przełożyliśmy je na pytania pokazujące klientowi jego realne problemy,
  • przećwiczyliśmy cały proces w formie scenek sprzedażowych.

Miesiąc po szkoleniu odbyło się dodatkowe spotkanie follow-up, aby potwierdzić przyswojenie wiedzy i odpowiedzieć na pojawiające się pytania zespołu.

Rezultat

Efektem współpracy było:

  • podniesienie świadomości handlowców w zakresie analizy potrzeb i zadawania właściwych pytań,
  • usprawnienie flow rozmów sprzedażowych – odejście od sztywnego skryptu na rzecz elastycznej, angażującej rozmowy o charakterze doradczym,
  • przygotowanie praktycznych schematów i pytań wspierających dalszą pracę zespołu.

Zmiany te nie tylko uporządkowały proces rozmów, ale też pomogły handlowcom lepiej wykorzystywać przewagi konkurencyjne Olimp Marketplace.

Opis firmy

Olimp Marketplace wspiera partnerów w rozpoczęciu i rozwoju sprzedaży na platformach marketplace. Dzięki zespołowi praktyków, którzy sami zdobywali doświadczenie w e-commerce i na największych marketplace, Olimp Marketplace planuje rozwój kont z perspektywy praktycznej, dbając o wyniki sprzedażowe i efektywną obsługę.

Szkolenie dało nam dokładnie to, czego potrzebowaliśmy. Nasi handlowcy przestali działać szablonowo – nauczyli się zadawać trafne pytania, analizować realne potrzeby klienta i prowadzić rozmowę w taki sposób, by naturalnie przechodziła do kolejnych kroków. Dzięki temu dziś rozmawiamy z klientami inaczej – bardziej świadomie i skuteczniej. Dużym plusem było też indywidualne przygotowanie pod nasz zespół i możliwość przećwiczenia wszystkiego w praktyce.

Przemysław Kalinowski
CHIEF GROWTH OFFICER @Olimp Marketplace

Inne
projekty