Case Study

American Lens

American Lens, firma działająca w branży produkcji i dystrybucji szkieł okularowych, poszukiwała nowych dróg dotarcia do potencjalnych klientów w obliczu zmieniającego się rynku. Szukając sposobów na poprawę skuteczności sprzedaży i wyróżnienie się na tle konkurencji, firma zdecydowała się na kompleksowy audyt działań sprzedażowych, marketingowych i prospectingowych. Celem było zidentyfikowanie luk w istniejących procesach i stworzenie planu dalszych działań.
ZAUFALI NAM

lokalizacja

Polska

branżA

Produkcja i dystrybucja szkieł okularowych

Rodzaj współpracy

Audyt marketingu, sprzedaży i prospectingu

link

Wyzwanie

Kompleksowy audyt sprzedaży, marketingu i prospectingu.

American Lens działa na rynku, który jest niezwykle hermetyczny. Ich główną grupą odbiorców są niezależne salony optyczne,. Baza potencjalnych klientów firmy jest stała, a przyspieszenie rozwoju wymagało wyjścia poza utarte w branży schematy.

Zespół American Lens szukał sposobu, by docierać do klientów nowymi kanałami, zwiększyć konwersję na etapie pozyskiwania i stworzyć przewagę konkurencyjną dzięki działaniom, których nie stosują inne firmy w branży.

Po pierwszych rozmowach zapadła decyzja o przeprowadzeniu kompleksowego audytu sprzedaży, marketingu i prospectingu.

Zaproponowane rozwiązanie

W ramach współpracy nasi konsultanci zrealizowali holistyczny audyt trzech kluczowych obszarów: sprzedaży, marketingu i prospectingu.

Jego celem było zidentyfikowanie krytycznych punktów wymagających optymalizacji, zaproponowanie konkretnych rozwiązań oraz stworzenie planu dalszych działań strategicznych.

Sprzedaż

Zbadaliśmy cały proces sprzedażowy — od sposobu zbierania leadów, przez zarządzanie szansami sprzedaży, po analizę konwersji, wyników handlowców i cyklu życia klienta.

Głęboko przeanalizowaliśmy też:

  • sposób wykorzystania CRM,
  • sposób bieżącego raportowania sprzedaży,
  • proces onboardingu nowych handlowców,
  • powody utraconych szans sprzedaży.

Oceniliśmy potencjał w obszarze odgrzewania leadów, który dotąd nie był w pełni wykorzystywany.

Prospecting

Sprawdziliśmy skuteczność dotychczasowych kampanii – ich treść, strukturę, styl komunikacji oraz reakcje odbiorców.

Przeanalizowaliśmy konfigurację techniczną:

  • domeny,
  • skrzynki,
  • limity wysyłek.

Wskazaliśmy konkretne obszary techniczne i operacyjne, które wpływały na niesatysfakcjonującą skuteczność.

Dodatkowo oceniliśmy dokumentację prawną (RODO), spójność komunikacji wizualnej (stopki) i sposób budowania sekwencji wiadomości.

Marketing

Dokonaliśmy przeglądu aktualnych działań marketingowych i ich dopasowania do grupy docelowej.

Sprawdziliśmy, czy używane kanały odpowiadają sposobowi, w jaki poszukują rozwiązań klienci.

Oceniliśmy też poziom zrozumienia klienta końcowego i na ile komunikacja odpowiada na jego realne potrzeby.

Wskazaliśmy luki strategiczne oraz obszary, które można usprawnić bez konieczności dużych inwestycji.

Rezultat

Efektem audytu był szczegółowy raport obejmujący zidentyfikowane problemy, propozycje rozwiązań oraz rekomendowany plan działania.

Dokument stał się podstawą do uporządkowania procesów sprzedażowych i marketingowych oraz punktem wyjścia do dalszej współpracy przy wdrożeniu rekomendowanych zmian.

Obecnie przy wsparciu naszych konsultantów American Lens wdraża kolejne elementy wskazanego planu – m.in. odświeżony prospecting, usprawnienie CRM i budowanie komunikacji lepiej dopasowanej do potrzeb istniejącej bazy potencjalnych klientów.

Opis firmy

American Lens to polski, niezależny producent wysokiej jakości soczewek okularowych tworzonych przez specjalistów dla specjalistów. Jako niezależny gracz na rynku, konkurujący z międzynarodowymi koncernami, stawia na partnerskie relacje z klientami, pracownikami i dostawcami.

Współpraca z GetSales pozwoliła nam bardziej kompleksowo spojrzeć na proces pozyskiwania nowych klientów i zarządzania relacjami z obecnymi. W bardzo tradycyjnej branży optycznej szukaliśmy pomysłów i działań odbiegających od rynkowego standardu i jesteśmy pewni, że dzięki wspólnym działaniom zaskoczymy rynek czymś, co przyniesie wymierny efekt i przełoży się na lepszą sprzedaż. Polecam GetSales jako kompetentnego partnera wspierającego działania marketingowe i sprzedażowe.

Krystian Stypuła
INWESTOR @AMERICAN LENS POLAND

Inne
projekty