Case Study
Daikin
rynki docelowe
Polska, Czechy, Słowacja, Węgry
BRANŻA KLIENTA
HVAC
czas trwania współpracy
18 miesięcy
ROdzaj współpracy
Lead generation i doradztwo prospectingowe
zebrane leady
100
link
Wyzwanie
Firma Daikin chciała w praktyce sprawdzić skuteczność działań prospectinowych w docieraniu do nowych grup odbiorców B2B oraz promocji nowych usług. Kluczowe było dotarcie do osób decyzyjnych w różnych sektorach – od handlu detalicznego, przez HoReCa, po przemysł – oraz zweryfikowanie, jak rynek zareaguje na nowe propozycje produktowe i usługowe.
Zaproponowane rozwiązanie
Współpracę rozpoczęliśmy w 2021 roku od pilotażowej kampanii prospectingowej skierowanej do sklepów średniej wielkości – większych niż małe sklepy convenience, ale mniejszych niż duże sieci hipermarketów.
Kampania miała sprawdzić, jak wygląda praca z GetSales i jakie efekty może przynieść w krótkim horyzoncie czasowym.
Po pierwszych obiecujących wynikach Daikin postanowił pójść krok dalej. Wspólnie z zespołem konsultantów przygotowaliśmy kampanię dla sektora HoReCa – hoteli i restauracji. Była to zupełnie nowa kategoria rynkowa dla firmy, obejmująca inny typ rozwiązań i nową grupę odbiorców.
Kolejnym celem działań była promocja usługi wynajmu chillerów wody lodowej – również nowej w portfolio Daikin. Kampania została zaplanowana na rynek polski, a po jej sukcesie rozszerzona także na Czechy, Słowację i Węgry, co pozwoliło sprawdzić skuteczność działań prospectingowych na rynkach zagranicznych.
W obu przypadkach prowadziliśmy również działania związane z doradztwem prospectingowym. Zarówno w przypadku skierowania komunikacji do nowych segmentów rynku, jak i w przypadku promocji zupełnie nowej usługi potrzebna była strategia i procesy, które pomogli opracować i wdrożyć nasi konsultanci.
W późniejszych kampaniach kierowaliśmy komunikację do klientów poszukujących kompleksowej obsługi w zakresie rozwiązań HVAC.
W każdym z tych projektów nasi konsultanci odpowiadali za całość procesu – od przygotowania, przez opracowanie treści kampanii, aż po egzekucję działań i raportowanie wyników.
Rezultat
Każdy etap współpracy przynosił wymierne efekty i potwierdzał, że odpowiednio przygotowany prospecting może generować wartościowe rozmowy sprzedażowe w kontekście nowych produktów. Wdrożona strategia i zaprojektowane przez konsultantów procesy okazały się skuteczne.
Pierwsza kampania dla sektora handlu detalicznego dostarczyła kilka obiecujących leadów, a udana kampania HoReCa – znacznie większą ich liczbę, umożliwiając firmie Daikin wejście w nowy segment rynku.
Projekt związany z usługą wynajmu chillerów pozwolił skutecznie wypromować nową usługę i zdobyć kontakty także poza Polską, docierając do klientów w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.
Łącznie, w ramach wszystkich kampanii, wygenerowaliśmy ponad 100 wartościowych leadów oraz 80 kontaktów w kategorii “maybe later” – potencjalnych klientów, z którymi można wrócić do rozmów w przyszłości.
Te wyniki potwierdziły skuteczność i elastyczność działań GetSales oraz pokazały, że Daikin może z powodzeniem rozwijać sprzedaż w nowych segmentach i na rynkach zagranicznych.
O firmie
Współpraca z GetSales była bardzo dobrym elementem uzupełniającym nasz model sprzedażowy. Jako osoba odpowiedzialna za nowy kanał sprzedaży w Daikin bardzo pozytywnie oceniam współpracę z Eweliną i zespołem. Dotarliśmy wspólnie do nowych klientów, którzy są bardzo perspektywiczni z naszego punktu widzenia. Odkryliśmy także kolejne branże z dużym potencjałem oraz dowiedzieliśmy się dla których klientów na pewno nie będziemy mogli zaproponować rozwiązania.
Marcin Krośniewski
KEY ACCOUNT MANAGER @DAIKIN
projekty