BRANŻE

Pozyskiwanie klientów w logistyce

Większa liczba spotkań handlowych to pierwszy krok do zwiększenia sprzedaży w logistyce.

Drugi krok to zwiększenie konwersji i skuteczności Twoich handlowców. Zobacz, jak możemy Ci w tym pomóc!

Pozyskiwanie klientów
w logistyce z GetSales

Próbujesz od dłuższego czasu pozyskać nowych klientów na usługi swojej firmy logistycznej, ale podjęte działania nie przynoszą satysfakcjonujących efektów? Masz wrażenie, że próbowałeś wszystkiego i nadal nie możesz dotrzeć do potencjalnych nabywców? Rozwiązaniem tego problemu może być cold mailing, który jest w stanie precyzyjnie dotrzeć do osób, które potrzebują Twoich usług. Zapnij pasy, bo przed Tobą solidna dawka wiedzy na temat skutecznego wykorzystania tego narzędzia do zdobywania nowych klientów i zwiększenia sprzedaży w Twojej firmie.

Pozyskiwanie klienta w logistyce

Zrozum rzeczywiste problemy
i wyzwania klientów

Pozyskiwanie klientów w logistyce nie musi być skomplikowane, ale z pewnością należy się do tego odpowiednio przygotować. Pierwszym i niezbędnym krokiem powinno być zrozumienie Twoich potencjalnych nabywców. To najważniejszy element całego procesu, ponieważ od niego zależą kolejne etapy, takie jak segmentacja rynku oraz personalizacja treści maila. W tym kroku należy dowiedzieć się, jakie problemy ma firma, do której chcesz dotrzeć. Innymi słowy, trzeba dokładnie poznać i przeanalizować, jak wygląda codzienność w takiej organizacji, jakie wyzwania stoją przed osobami decyzyjnymi oraz z czym nie mogą sobie poradzić. W branży logistycznej te problemy mogą dotyczyć bardzo wielu kwestii, np.:

Terminowości dostaw – nawet niewielkie opóźnienia w transporcie mogą spowodować duże straty finansowe i wizerunkowe firmy;
Statusu zamówienia – brak możliwości śledzenia przesyłki na bieżąco i informacji o jej statusie zwiększa stres i niepewność;
Kosztów transportu – wysokie kwoty mogą zniechęcać do podjęcia współpracy;
Bezpieczeństwa towarów – ryzyko uszkodzenia i zniszczenia towaru może narazić firmę na dodatkowe koszty;
Czasu realizacji – niektóre firmy ze względu na presję i konieczność szybkiej dostawy są w stanie zapłacić więcej, aby mieć pewność dostarczenia zamówienia w terminie.

Dopiero gdy bolączki potencjalnego klienta są jasno określone, można przejść do następnego kroku.

Jak pozyskiwać więcej klientów w branży logistycznej?

Nasz sposób pozyskiwania nowych kontrahentów jest prosty i stosunkowo tani. Mowa oczywiście o cold mailingu, czyli wysyłaniu wiadomości e-mail do potencjalnych klientów, którzy wcześniej nie byli w żaden sposób związani z Twoją firmą. Zastanawiasz się, czy to rozwiązanie jest skuteczne? Oczywiście, że tak! Jest jednak jeden warunek – cold mailing musi być dobrze zrobiony, żeby mógł stale dowozić Ci nowych potencjalnych klientów. Tylko w taki sposób kalendarze Twoich handlowców wypełnią się spotkaniami, na których będą mieli szansę podpisać umowę współpracy z Twoją firmą. Przy dobrze opracowanym procesie nie tylko liczba kontaktów się zwiększa, ale również sprzedaż, ponieważ otrzymujesz kontakt do klienta, któremu realnie jesteś w stanie pomóc.

Pozyskiwanie klienta w logistyce

Skuteczny cold mailing

W takim razie, jak powinna wyglądać wiadomość, którą otrzyma Twój potencjalny klient? Dobrze skonstruowany e-mail powinien:

Być konkretny i krótki, wystarczy kilka zdań, w których zawarta będzie cała najważniejsza treść
Adresować konkretną potrzebę, dlatego tak ważne jest zbadanie wcześniej problemów Twojej grupy docelowej
Wyróżniać się ciekawym początkiem lub tytułem e-maila, który przyciągnie uwagę
Mieć czytelne Call To Action, czyli wezwanie do działania. Odbiorca musi wiedzieć, co ma zrobić po przeczytaniu wiadomości
Mieć na końcu dodaną stopkę, która wzbudzi zaufanie odbiorcy i przekona go do odpowiedzi na maila.

To kilka prostych elementów, które mają ogromny wpływ zarówno na otwarcie e-maila, przeczytanie go, jak i odpowiedź odbiorcy, aby poznać szczegóły oferty.

CASE STUDY

Logistyka

DSV - case study

Firma DSV jest globalnym dostawcą usług logistycznych, specjalizującym się w spedycji towarów drogą lądową, morską i lotniczą, a także w magazynowaniu i zarządzaniu łańcuchem dostaw. Oferuje kompleksowe rozwiązania transportowe i logistyczne, wspierając klientów w zarządzaniu ich procesami logistycznymi na całym świecie.

Azymut - case study

Firma OSDW Azymut zajmuje się dystrybucją książek, oferując usługi logistyczne, magazynowe oraz sprzedażowe dla wydawnictw i księgarń. Ponadto, zapewnia kompleksową obsługę rynku wydawniczego, wspierając procesy dystrybucji i sprzedaży książek zarówno w tradycyjnych, jak i internetowych kanałach sprzedaży.

NASI KLIENCI

Oni nam już zaufali